Olen asunut kohta jo viikon Helsingissä. Muutti sujui hyvin enkä ole huomanut vielä minkään tavaran hävinneen. Sunnuntai meni aika rennosta isän, äidin ja pikkuveljen kanssa käppäillessä ympäri kaupunkia.
Lauantaina käytiin Pekan kanssa illalla Linnanmäellä. :) Vanhemmille suuri kiitos muuttoavusta. Kalusteet tuli maanantaina aamulla ja saatiin ne yllättävän nopeasti sisälle. Kun alkoi olla valmista lähdettiin käymään ikeassa. Aika ahdistava paikka mun mielestä.. hylly,hylly,hylly...ja paaaaljon kamaa ja hermostuneita perheenisejä ja äitejä.. ja tyylikkäitä H&M-nuoriapareja. Löydettiin sieltä mulle riisipaperista tehty pallon muotoinen lamppu.
880865.jpg
Myöhemmin porukat lähti pois ja mä lähdin vaappumaan kohti matkahuoltoa toiveenani hommata kuukausikortti. Olin kuitenkin turhan toiveikas. Eihän mua vielä näkyny missään et oisin täällä kirjoilla joten se siitä sitten. Kaiken huipuksi menin vahingossa Ruoholahteen ja siellä jouduin odottamaan pitkään itään menevää metroa, koska siinä oli jotain vikaa.

880878.jpg

Tässä vielä isän kännykän kameralla tallentama kotoinen maisema.

Tiistaina heräsin aamulla klo 5.00 ja lähdin käppäilemään Hakaniemeen klo 6.00 odottamaan raitiovaunua Käpylään. Se oli varamiespalvelun päivän keikka pesulaan.. Työtehtäviin kuului tunkea ravintoloiden ym. lautasliinoja sellaiseen giganttiseen mankeliin. Ei kovin mukavaa hommaa kun piti seisoa 8 tuntia.. ei siis ihan mun juttuni, mutta tulipahan kokeiltua sitäkin.

Keskiviikkona sulatin jääkaapin pakastinlokeron! xDD Se vasta oli huvittavaa.. Voisi melkein sanoa, että mun pakastimessa oli jäävuoria. Sitten näinkin Emmaa ja pyörittiin vähän kaikkialla. Käytiin myös annankadun Long Wall-kiinalaisessa. Hyvin maistui tofu,kiinalaiset sienet ja kasvikset.
Myöhemmin illalla katoin nousukauden ja kuuntelin nukkumaan mennessä naapurien jumputusmusiikkia. Hitto.

Mitäs tänään.. Kävin nappaamassa työpaikan itselleni. Tuntui tosi ahkeralta heti kahdeksan aikoihin herätessäni. Sitten menin foorumiin ja soitin mummille ja onnittelin. Löysin muuten tosi kivoja aamiainen tiffanylla-lautasliinoja. Ja roskiksen, koukkuja pyyhkeille, sukkahousut*reps* ja tosi paksuja nuudeleita. Kotiin mentyäni tein niistä lounasta ja... en taida ihan heti syödä niitä.. annan niitä ehkä lahjaksi joillekin pahaa aavistamattomille ystävilleni.
880874.jpg
Näyttää aika herkulle.. yhtä hyvää kuin maksalaatikko.

Ostin myös semmosen ison pussin jotain riisikakkuja, tai olin ainakin siinä uskossa, että ne ovat riisikakkuja. Pussi sisältää 6 pienempää pussia joihin on pakattu valikoima erilaisia keksejä.
Mätin just yhden pussin ja tulin siihen tulokseen, että ne haisee miedosti kalalta. Sitten huomasin
pussissa sellaisen erikoisen näköisen keksin. Siinä oli hieman kalannahkan näköistä hommaa ja jotain riisikakkutaikinasotkua. Ja pussissa on iloisen mustekalan kuva!!! :D